„Do luxusní restaurace mě nechtěli pustit kvůli oblečení.“ Ve svých soudech se však hluboce spletli

Při návštěvě prestižní restaurace by člověk něco takového nečekal. Přesto tento příběh nutí k zamyšlení se nad předsudky a povrchností.

Muž středního věku, s úspěšnou kariérou a stabilní finanční situací, si jednoho večera chtěl udělat radost, protože v práci se právě rozdávaly odměny. Vybral si proto luxusní restauraci v centru města, na kterou slyšel jen samou chválu. Na sobě měl obyčejné neznačkové džíny a pohodlnou košili. Jak nám na Osobnosti.cz popsal, chtěl zkrátka jen prožít příjemný a klidný večer.

Nečekané odmítnutí v exkluzivním podniku

Když jsem vstoupil do restaurace, obsluha mi věnovala pouze krátký pohled, bez úsměvu nebo přivítání. Zprvu mi dokonce řekli, že jsou všechna místa rezervovaná, přestože od některých stolů hosté právě odcházeli,“ popsal. Nakonec se mu povedlo je přesvědčit, ať ho usadí. Jeho snaha si objednat drink a dostat jídelní lístek byla přijata s ledovým klidem. Číšník jej ale pozoroval arogantním výrazem. Podle svých slov vycítil, že tam „nepatří“.

Připadal si jako neviditelný. „Moje obyčejné oblečení bylo pro personál asi signálem, že nejsem klientem, kterého by chtěli obsloužit v tak exkluzivním prostředí. Po pár minutách jsem se proto rozhodl z restaurace odejít.“ Na cestě ven ho pak zaujala přicházející žena v drahých šatech, s doplňky od luxusních značek. Ihned dostala stůl s výhledem na celou restauraci a byla obsluhována s maximální péčí. „Došlo mi, že tady nezáleží na tom, kým jste, ale jak vypadáte.“

Návrat s překvapením v jiné restauraci

O pár ulic dál se nachází jiný podnik, kde jej znali jako pravidelného zákazníka. Jde prý o jednoduchou, ale kvalitní restauraci. Obsluha je milá a cítí se tam vítaný bez ohledu na to, co má zrovna na sobě. Vybral si ten nejlepší pokrm, luxusní víno a nechal si doporučit dezert. „Zmínil jsem se číšníkovi o své předchozí zkušenosti a tomu se ani nechtělo věřit, že mě jinde odmítli. Věřím, že moje útrata byla klidně i vyšší, než jakou někteří hosté utratí v prvním luxusním podniku,“ dodal.

Fotografie luxusního jídla
Foto: Pixabay

Jsem zklamaný z povrchnosti a předsudků,“ vysvětlil, proč se rozhodl o příběh s námi na Osobnosti.cz podělit. Restaurace by zákazníky skutečně neměly soudit jen podle toho, co mají na sobě. Vkusné oblečení a dobré chování jsou samozřejmě plus, ale neměly by být důvodem k odmítnutí. První restaurace tak kvůli prvnímu dojmu přišla o výdělek a štědrého zákazníka. Zůstává otázka, jak často se lidé dočkají takového odsouzení? Možná, že spousta podniků tím přichází o příležitost získat opravdové a loajální klienty.

Zdroj: Autorský text na základě informací od čtenáře

Diskuze
Přidat do Google News

Sdílejte svůj názor