Zábavný moderátor Leoš Mareš si z Instagramu udělal poměrně výnosný byznys a zároveň obrázek o nátuře naší české společnosti.
Leoš Mareš je známý jako moderátor, zpěvák a muž, který se na televizních obrazovkách pohybuje bezmála už tři dekády. Kdysi začínal jako hlas na Evropě 2 (a je jí stále věrný) a později se stal králem komerční televize díky show jako Česko hledá SuperStar, X Factor nebo Tvoje tvář má známý hlas. Na Osobnosti.cz ale usuzujeme, že jeho největší triumf přišel se sociálními sítěmi, především Instagramem.
Jak na charismatu vytěžit miliony
S více než 1,2 miliony sledujících se stal Leoš pro značky doslova reklamním zlatem. Už v roce 2022 přiznal v rozhovoru se Světlanou Witowskou pro web Super, že si za spolupráci s firmami účtoval stovky tisíc korun. Důvod je jednoduchý – jeho publikum. Konkrétně ti, kteří mu sice „přejí“, ale zároveň se litují, že si podobný život nikdy nebudou moci dovolit, jsou právě těmi, kdo mu tento luxus umožňují.
Na jeho profilu vidíme perfektně sestříhaná videa a fotky z pětihvězdičkových hotelů, amerických národních parků nebo z přehlídek módních značek (kam se dostane jen málokdo), stejně ale jako záběry, jak doma cvičí (což může každý) nebo z procházky s dcerkou k Vltavě nebo ohradě s koňmi (což muže taky každý). Vše je vkusně zabalené a servírované jako osobní deník, který sice působí autenticky, ale zároveň jde o promyšlený marketing. V redakci Osobnosti.cz jsme také poctivě prošli komentáře pod Marešovými příspěvky. Velká část sledujících mu sice vyjadřuje podporu, ale zároveň si postesknou, že „tohle nikdy nezažijí“. A právě v tom je kouzlo celé hry. Leoš totiž žije jejich sen a ví, jak ho prodat.
Funguje to, protože ví, co lidé chtějí
V digitálním věku není úspěch už jen o talentu. Je to hlavně o schopnosti přitáhnout pozornost, udržet si ji a přetavit v kapitál. A právě v tom Mareš exceluje. Vytváří obsah, se kterým se lidé chtějí ztotožnit. Čím víc sledujících má, tím vyšší má cenu pro značky. Leoš Mareš je tak výjimečný ve schopnosti pochopit digitální realitu a využít lidské emoce. Možná i proto lidé spekulují, proč od začátku roku s masivním sdílením věcí na Instagramu přestal. Uvidíme, možná potřeboval pauzu.
Od vztahů po výbušné momenty
Leoš Mareš však není jen chytrý stratég, ale také člověk, kterého provázely různé kauzy. Asi nejznámější byla jeho nevěra s modelkou Hankou Svobodovou v době, kdy byl ženatý s Monikou Marešovou. Později se zamiloval do Moniky Koblížkové, s níž se oženil v roce 2018. Právě s ní dnes tvoří pečlivě budovaný mediální pár, který umí život v luxusu dobře prodat.
Z hlediska profesních přehmatů můžeme zavzpomínat na Marešovu slavnou jízdu v Lamborghini, kterou nedovoleně sdílel během kampaně. Nechyběla ani aféra s falešným luxusním hodinkovým dárkem pro Karlose Vémolu. To vše sice působilo skandálně, ale vždy to nakonec posílilo jeho veřejný obraz. A hlavně sledovanost.
Zdroj: Autorský text, Super, Wikipedie, Instagram Leoše Mareše