LIVE: Tomáš Klus má silnou cílovou skupinu
23. 4. 2014 – 14:00 | Magazín | Redakce Osobnosti.cz | Diskuze:
Tento týden hlásil brněnský klub Fléda celkem třikrát vyprodáno: nejdříve na koncert Ibrahima Maaloufa v rámci festivalu Jazzfest Brno, podruhé a potřetí na vystoupení Tomáše Kluse a jeho (nebo Jiřího Kučerovského?) Cílové skupiny. Jedna show brněnským fanouškům prostě nestačila.
TOMÁŠ KLUS
Fléda, Brno
15. 4. 2014
O publikum nemá Tomáš Klus rozhodně nouzi. První večer bylo nejen vyprodáno, ale přímo předimenzováno, zcela nad možnosti klubu. O slušná místa pro poslech tolik oblíbeného zpěváka se málem strhla rvačka, v publiku to šumělo nespokojeným reptáním, což se ale postupně v průběhu koncertu změnilo ve skandování jmen muzikantů a názvů songů.
Ani Klus se zpočátku nezdál v nejlepší hlasové formě, což pak potvrdil několika vtipnými glosami na průběh koncertu v Bratislavě z předchozího dne. Naštěstí se mu z toho podařilo záhy vybruslit, jakmile se více rozezpíval a rozmluvil. Vzhledem k tomu, že představuje na koncertech svoji aktuální desku Proměnamě, která je zvukově plnější a nástrojově propracovanější (na rozdíl od zvuku dvou kytar a zpěvů, s nimiž obvykle vystupuje), účinkuje na tour i více muzikantů. Kromě svého dvorního spolupracovníka Jiřího Kučerovského hraje nyní i s kontrabasem (na střídačku s baskytarou) a bicími, takže výsledek zní jako regulérní kapela.
Právě z nejnovějšího alba pocházela také většina skladeb, během večera zazněly například Amores Perros, Napojen, Pan Toffel, Narozeninovál a Nezapomínej, takže kdo si oblíbil Kluse jako písničkáře a kritika poměrů ve společnosti, protestsongů se nedočkal, jelikož hlavním tématem Proměnamě je láska a jiné životní filozofování. Ze starší tvorby si fanoušci mohli zazpívat třeba Marii, Malčik nebo Sibylu.
Více muzikantů na pódiu také znamenalo více podnětů k všelijakým legráckám, takže si ze sebe nestříleli s Kučerovským jen mezi sebou navzájem, fóry zazněly také na téma hokeje, neboť Kometa je jedno z aktuálních brněnských témat, nechyběly ani Klusovy geniální rýmovačky s výlety do publika. Pobavila také stylizace jeho a Kučerovského do doby swingových zpěváků ve stejnokroji a s notně ulízlými vlasy. Když se lidé neměli stále k odchodu, předstoupil před ně jen sám s kytarou, tentokrát ne jako Klus, ale jako Fráňa Hrubý, co skládá "ty hitovky" a přemlouval lidi k odchodu rýmovačkami s doprovodem kytary.
Samotnému koncertu není co vytknout, přesto je Tomáš Klus spíš typem umělce, kterému sluší více festivalová pódia než kluby. V otevřeném prostoru jeho hudba více komunikuje a lépe spojuje posluchače.