4 nejděsivější filmové romance
zdroj: tisková zpráva

4 nejděsivější filmové romance

15. 9. 2016 – 10:00 | Magazín | Redakce Osobnosti.cz | Diskuze:

Tento čtvrtek se znovu můžete cítit jako v poklidném létě roku 2001 – do tuzemských kin totiž dorazí film Dítě Bridget Jonesové, jež jako třetí díl série vychází z původního Deníku Bridget Jonesové ze srpna 2001. I když se čas posunul o bratru 15 let, premisa filmu je stále stejná: Bridget stále řeší muže, tentokráte jen vlivem svého neplánovaného těhotenství, u něhož není jasné, s kterým ze dvou mužů si jej upekla. Pokud vám to z mnoha důvodů, věkem hlavní hrdinky počínaje a nekombinovaností konce, přijde trochu... zvláštní, nejste sami. Romantické komedie a filmy s romantickými podzápletkami mají dlouhou tradici ve vymýšlení premis, které by za jiných okolností byly spíše námětem vyvražďovacího hororu.

Titanic
Samotná hlavní zaláskovaná linie Titanicu není vlastně vůbec podivná - odmyslíme si prudérní společenské konvence a závěrečný problém s tím, kolik lidí unese kus plavajícího dřeva, a vyjde nám láska jako trám. Jako mnoho filmů o katastrofách, které jsou příliš velké, než aby se s nimi mysl smířila, i Titanic disponuje epilogem zasazeným do posmrtného života. V něm se Rose a Jack znovu setkají ve věčných lovištích, zakončujíc svou životní romanci. Nicméně, zatímco Jack zemřel při neštěstí, Rose se dožila vysokého věku a byla vdaná za jiného muže. Dokonce s ním měla rodinu! Bylo by zajímavé je v nebi vidět taky - co říkají na to, že maminka byla celý život zamilovaná úplně do někoho jiného, s nímž chce namísto nich strávit zbytek věčnosti...

Kate Winslet a Leonardo DiCaprio ve filmu Titanic zdroj: tisková zpráva

Velký
Vztahy s mladistvými či dokonce s dětmi se to v romantických linkách či přímo filmech často přímo hemží. Stačí si vzpomenout na závěr ságy Stmívání, kdy se Jacob v podstatě hned po porodu zamiluje do Bellyny čerstvě narozené dcerky. Ústřední romance filmu Velký z roku 1988 však dokazuje, že úchylné nápady měli filmaři daleko dřív. Ve Velký se dvanáctiletý chlapec vlivem magie změní v Toma Hankse. Jádro humoru vzniká z konfrontace světa dospělých s hrdinou, který je mentálně stále chlapec. V průběhu nekomplikované zápletky se však Hanks zamiluje do osmadvacetileté ženy s tváří herečky Elizabeth Perkins. Kdyby to nebylo dostatečně pedofilní, když děvče pochopí, že Hanks je ve skutečnosti dítě, sama se pokusí vrátit se stejnou technikou do vlastního dětství. Jelikož oba již zakusili dospělé neřesti, byla by jejich dětinská interakce dozajista zajímavá.

Elizabeth Perkins a Tom Hanks ve filmu Velký zdroj: tisková zpráva

Zdrojový kód
Ačkoliv se ve filmu Zdrojový kód cestuje časem s cílem zabránit teroristickému útoku, hlavní hrdina s tváří Jakea Gyllenhaala nelétá terminátorovsky ve svém těle, nýbrž je převtělen do těla cizího muže. Významnou vedlejší dějovou linkou je přitom romance s jednou z potenciálních obětí atentátu, sličnou slečnou hranou Michelle Monaghan a kolegyní těla, jež Gyllenhaal obývá. Dvojice na konci samozřejmě skončí společně. Tím by však horor teprve započal - Gyllenhaal totiž v těle svého hostitele zjevně hodlá zůstat navždy, film rovněž nenaznačuje, že hodlá Michelle Monaghan někdy sdělit svou pravou povahu. Kdyby si někdo odmyslel heroické zastavení pumového útoku, mohl by Zdrojový kód klidně pokračovat jako Astronautova žena, potažmo přímo Invaze lupičů těl!

Michelle Monaghan a Jake Gyllenhaal ve filmu Zdrojový kód. zdroj: tisková zpráva

Na Hromnice, o den více
Klasická komedie s Billem Murrayem platí za inspirativní spojení romantiky a humoru. Jak jistě víte, Murrayova postava je tu uvězněna v časové smyčce, jíž nakonec zlomí až síla lásky, obětování a tak dále. Zamysleli jste se však někdy nad tím, kolik dnů Murrayův cynik ve smyčce vlastně strávil? Zjevně dost na to, aby se výborně naučil celou řadu dovedností, které trvají roky, někdy i mnohem déle, na osvojení! Původní scénář na tuto odpověď odpovídá přesně - filmová smyčka zabrala přes 10 tisíc let! To je skoro dvojnásobek toho, co zabral příchod prvních civilizaci v Mezopotámii, stavba pyramid, bronzová éra a její konec, věk starověkého Řecka, expanze o pád Říma, středověk, oceánské plavby, objev a kolonizace Ameriky, obě světové války a nakonec váš život.

Murrayova postava nejenže měla na přemýšlení víc času, než jak dlouho existuje lidská civilizace, ale celou tuto periodu navíc prožila v jediném opakujícím se dni! Film zjevně přeskočil několik nevyhnutelných zhroucení, protože vedle tohoto prokletí je poslední kruh pekla jenom zahřívacím kolem! Přesto s tím nejstarším & buď nejchytřejším, nebo nejšílenějším člověkem světa nakonec skončí Andie MacDowell. Když se nad tím jeden zamyslí, možná by nebylo špatné natočit pokračování z jejich pohádkového anebo dysfunkčního vztahu.

Andie MacDowell a Bill Murray ve filmu Na hromnice o den více. zdroj: tisková zpráva

Zatím bez komentáře, buďte první!