RECENZE: Třem sestrám i nadále stačí pípa a nějakej sál
zdroj: tisková zpráva

7. 5. 2013 – 15:00 | Magazín | Redakce Osobnosti.cz | Diskuze:

Tři sestry nezahálí ani ve své dvacáté osmé sezóně a Fanánek a jeho parta z plna hrdla křičí Líná hudba holý neštěstí.

Lázničkám sedá prach na booklet tři roky, soubor však mezitím potěšil své věrné nejprve v garáži, následně pro změnu v aréně, neboli "bonusovým" diskem Z garáže a živákem k 25 letům Tři sestry v aréně. Lenost tak - i vzhledem ke koncertnímu vytížení - Sestrám vyčítat nelze.

Líná hudba holý neštěstí zdroj: iREPORT.cz

Na začátku kariéry nebyla této kapele předpovídána dlouhá životnost, neboť alkoholová a večírková témata prý nemohou plnit alba věčně. Jenže když máte k dispozici textaře Fanánkova formátu, možné to je. A co přináší nová kolekce skladeb nového a překvapivého? Samozřejmě nic. Osada havranů zní podobně jako Vandrák Joe. Na dávná příkoří z dětských let dává vzpomenout Školka, která částečně připomíná mydlovarského Robinsona, jemuž se v šatně smála samotná ředitelka školky. Tentokrát je nositelem veškerého zla chlapeček Gabriel hnusnej. Obdobně by se samozřejmě dalo pokračovat. Magor a spol. vědí, co po nich fanoušci chtějí, a hlavně, jaké jsou silné stránky početného ansámblu. Však i na předchozím CD zcela jednoznačně zaznělo "Nic novýho pod sluncem, my to takhle chcem."

Vyhrajte nové CD Líná hudba, holý neštěstí a vstupy na Tři sestry Open Air

Tři sestry si dobře uvědomují svou pozici na tuzemské hudební scéně, o čemž přesvědčí hned v první skladbě Baroko ("Naše kapela je velmi známá, jezdíme hrát v zimě, v létě"). Následující Líná hudba jen potvrdí to, co je jasně řečeno už v názvu celého alba ("Líná hudba holý neštěstí - když ten virbl rychle nechřestí - velký nudy je to předzvěstí"). Nuda naštěstí ani po bezmála třech desítkách let ve společnosti pánů a dámy nehrozí. U Masky sádrový zatlačí slzu nejedna mánička, když bude lovit v paměti, kdy si sama mohla říct "Zeď mám plnou led zepelínů, párplů, bítls a taky queenů". V úvodu písně Otčenáš Fanánek zvolá "Apage alimentas". Pokud se vám v ten moment vybaví Arakain a jejich Apage Satanas, nechali jste se zlákat falešnou stopou. Tři sestry nemíří do metalových vod. Je to naopak další důkaz, že František Sahula slouží jako inspirace i několik let po násilné smrti. Ani následující Desítka není poctou slavnému příznivci a kapitánovi fotbalové reprezentace Tomáši Rosickému, jak by se podle názvu mohlo zdát, nýbrž oslavuje - jak jinak - oblíbené pití.

Tři sestry zdroj: iREPORT.cz

V závěru se ještě dozvíme, že "Z rádia ráno hlásej - bída že potrvá dál." Také Tři sestry mají za sebou řadu neveselých okamžiků. Vždyť ze sestavy, která se podílela na nepřekonatelném debutu, je bohužel na onom světě již trojice muzikantů. Tenhle pražský "soubor kreténů" však překonal i chvíle nejtěžší a rovněž aktuální album končí optimisticky "Nebudem dlouho smutný - nebudem tedy se bát". Truchlit nemusejí ani fanoušci - Líná hudba je pro někoho holý neštěstí, ale v případě sesterské novinky se žádného průšvihu obávat netřeba.

BEST TRAX: Líná hudba, Školka, Otčenáš
ZKUS TAKY: Doctor P.P. - Zdravý doktor, Fanánek & Synové výčepu - Miluáju chána, Heebie Jeebies - Ctrl + C, Ctrl + V

...